Welkom op het weblog van Eupotours BV. Hier kun je de belevenissen volgen van 5 mensen
en 4 dieren. Evert, Neel, Julia, Lotte, Flora, Spot, Joris, Noortje en Blub.

maandag 27 augustus 2012

Kamagurka



Op donderdag 23 augustus j.l. opende Pretvormer, een Eindhovens kunstcollectief, met een hoop herrie, kleur, bombarie en prachtige kostuums de Parade van de Idee. Deze Parade is voor de tweede keer georganiseerd op het terrein van Piet Hein Eek op Strijp. Eindhovens design wordt gecombineerd met theater, dans, muziek en een maaltijd op een 120 meter lange tafel.
Samen met Sas, mijn klasgenoot, heb ik meegelopen (nou ja, meer gerend) met de optocht, de voorbereiding en de afsluiting mogen meemaken en een paar uur op het festival terrein gespendeerd. Het was een geweldige ervaring, mensen van allerlei pluimage liepen er rond en de sfeer was ouderwets gemakkelijk.
Van de optredens hebben we er eentje gezien, die van Aat Dirks, bijzonder lachwekkende voorstelling met een SulkyM1-autootje. Verder waren er die dag voorstellingen van Ellen ten Damme, een geitenjongenszangclub en veel en veel meer. Maar het meest verrast was ik toen ik plotseling oog in oog stond met Kamagurka, de schrijver/tekenaar van Bert, Cowboy Henk en Peter, allemaal strips die bij ons allang kapot gelezen zijn... En ja hoor, ik kreeg een handtekening, compleet met plaatje...!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten